Małe modyfikacje 3

Modyfikacje mojego samochodu nadal postępują. Najświeższą zmianą jest zmiana przepustnicy na tą od modelu 1.2 75. Różnica między nimi to wielkość – moja przepustnica miała 30mm, ta od 75 38mm co przekłada się na dużo większy dostęp powietrza do silnika.

Po lewej przepustnica od 75, po prawej od 55.

Niestety, pewnym problemem okazała się podkładka – dystans między przepustnicą a kolektorem dolotowym, bowiem średnica jej otworu wynosiła również 30mm, co powodowało, że nowa przepustnica nie mogła w pełni pokazać swoich możliwości.

Stąd pojawiła się konieczność zamontowania podkładki od 1.2 75, tu jednak pojawił się jeszcze jeden mały problem – od strony przepustnicy podkładka ma właściwą średnicę otworu – 38mm, jednak od strony kolektora miała aż 44mm (przy czym wejście do kolektora ma tylko 38mm). Potrzeba było więc obciąć wystającą część podkładki. Pojawiła się także konieczność dorobienia dłuższych śrub do mocowania przepustnicy (ze względu na grubszą podkładkę). Po zamontowaniu całości czuć niewielki wzrost mocy, szybszą reakcję na gaz i niewielki wzrost głośności przy mocnym wciśnięciu gazu.

Na zdjęciu porównanie starej i nowej podkładki

Ciąg dalszy z pewnością nastąpi…

Autor: Szczepan Wojdyła

Szczepan Wojdyła - z zamiłowania i powołania kierowca, z wykształcenia politolog, zawodowo zajmuje się reklamą. W chwilach wolnych od pracy pisze bloga i pracę doktorską. Kocha samochody - im starsze tym lepsze, podziwia włoska motoryzację i uwielbia prowadzić wszystko, co ma kierownicę i 4 koła.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *