Niedawno jeszcze ubolewałem nad kierunkiem w którym zmierza fiat (Co się stało z fiatem), nie oferując na europejskich rynkach samochodów takich jak kiedyś, między innymi sedanów klasy B.
Tymczasem z salonu samochodowego w Stambule płyną dobre wieści.
Fiat AEgea ma być nową bronią fiata na rynkach „rozwijających się” oraz w Europie Środkowo-Wschodniej. Produkowany będzie w Turcji, a do sprzedaży ma trafić jeszcze jesienią tego roku. W Polsce zawita jednak najwcześniej gdzieś w 2016 roku.
AEgea w założeniach przypomina nieco zapowiadanego kilka lat temu fiata Viaggio, jest jednak od niego nieco mniejsza. Now model ma mieć 4,5 metra długości, 1,78m szerokości i 1,48m wysokości, przy rozstawie osi 2,64m. (produkowany w Stanach dodge dart, którego bliźniakiem miał być viaggio ma wymiary odpowiednio 4,67/1,83/1,46/2,70).
Zapowiedzi mówią także o 510 litrowym bagażniku
Wymiary i pierwsze zdjęcia pojazdu budzą nadzieję, że będzie to to, na co klienci czekają. Na razie nie wiadomo nic na temat cen i wyposażenia pojazdu. Nie wiadomo nawet jakie silniki znajdą się pod maską, choć fiat zdradza, że będą to dwa diesle i dwa benzyniaki o mocach od 90 do 120KM.
Jeśli chodzi o diesle, to można podejrzewać, że pojawi się 1.3 mjet o mocy 90KM i np 1.6 mjet 105 lub 120KM (ewentualnie tylko 1.6, ale w 2 wariantach mocowych).
Spośród silników beznynowych spodziewam się jednostki 1.4 16V, nie wiem tylko w jakich wariantach mocy. Wersje „zwykłe” – 1.4 16v i 1.4 t-jet osiągają odpowiednio 90(95) i 120KM, z kolei wersje multiair tych silników o 15KM więcej.
Wszystko jest teraz w rękach fiata. Sensowna gama silników, odpowiednie wyposażenie i dobre skalkulowanie ceny, jeśli zostanie połączone ze stosunkowo ładnym projektem samochodu może przynieść sukces. Jeśli jednak fiat przeszarżuje z ceną, zamiast wielkiego sukcesu może być wielka klapa.
Jak zobaczyłem zdjęcie tyłu, to myślałem że pomylono zdjęcia i dano Citroena Elysse.
Tu jest podobne ujęcie Cytrynki od tyłu.
http://autowpracy.pl/index.php/68-samochody/artykuly/citroen/modele/122-citroen-c-elysee
To prawda, ogólnie auto jest podobne sylwetką do c-elysse, chociaż dla mnie to nie wada 😉
dla mnie też nie jest to wadą. C-elysse to całkiem udane auto w swojej klasie. Fiata ocenię dopiero jak zobaczę. Wygląda ciekawie, ale które auto źle wygląda na zdjęciach reklamowych?
Wewnątrz też prezentuje się całkiem nieźle, ale to może faktycznie zasługa fotografa 🙂
Zapowiada się ciekawie. Mam nadzieję, że Fiatowi uda się wybić, bo (przynajmniej na zdjęciach) autko na prawdę robi wrażenie 🙂
Aż niemożliwe…fiat zrobił ładnego sedana 🙂